Pages

Thursday 18 August 2011

Remaja (Ameerah Asha) Disiasat Rancang Kehilangan


Polis hari ini mengesahkan bahawa kes kehilangan seorang remaja perempuan, Ameerah Asha Azizan, 17, dari rumahnya di Bukit Puchong, Selangor sejak 12 Ogos lalu tidak mempunyai kaitan dengan kes culik.

Sebaliknya, polis percaya remaja itu mengikut teman lelakinya yang berusia 19 tahun serta berkemungkinan berpakat untuk merancang kononnya dia diculik.

Remaja perempuan itu bersama teman lelakinya yang tidak bekerja dikatakan berpakat meminta RM50,000 sebagai wang tebusan kononnya untuk membebaskan dirinya.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar berkata, bagaimanapun tindakan pasangan itu akhirnya terbongkar apabila mereka terlebih dahulu ditemui polis yang sedang menyiasat kes kehilangannya, pada pukul 9 pagi ini.

"Mereka telah menghubungi ibu bapa remaja perempuan itu untuk meminta sejumlah RM50,000 sebagai wang tebusan membebaskan Ameerah.

"Namun kita terlebih dulu menemui kedua-dua mereka dalam sebuah kereta di Saujana Puchong dan telah menahan pasangan itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Ameerah Asha, anak sulung daripada dua beradik dilaporkan hilang selepas pulang dari sekolahnya sejak 12 Ogos lalu.

Mengulas lanjut, Zainal Rashid berkata, polis pada mulanya menganggap remaja itu diculik namun akhirnya mendapat petunjuk bahawa dia dipercayai lari mengikut teman lelakinya berdasarkan siasatan yang dijalankan.

Malah, katanya, remaja itu juga pernah melarikan diri dari rumah sebelum ini.

0 comments:

Post a Comment

Sila komen dengan jujur :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...